Handelsbetingelser og persondata politik

Velkommen til HALLUMs onlineshop. Ved handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk nedenstående betingelser.
Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på Hallumdesign.com.

Vi glæder os til at betjene dig!

 

BESTILLING OG BETALING

Når du har udvalgt de varer, du ønsker og har placeret dem i indkøbskurven, skal du udfylde dine personlige oplysninger så som navn, adresse og kreditkort-informationer. Når dette er gjort, vil du modtage en bekræftelse af din bestilling pr. e-mail.

Hos Hallum kan du betale med betalingskort som Dankort, VISA/VISA Elektron, Vpay, Mastercard og Maestro. Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes fra vort lager. Alle priser hos Hallum er angivet i DKK og er inklusive 25% moms, medmindre varen er til et ikke EU land. Se afsnittet med TOLD OG MOMS.

 

FORSENDELSE & LEVERING

ALLE FORSENDELSER I DANMARK ER PORTOFRI!

Alle varer som sendes med DAO kan ikke leveres pr. efterkrav. Når sendt med DAO, bliver varen leveret til et afhentningssted tættest på dig for at sikre så optimale afhentningsmuligheder som muligt. Alle varer leveres så længe lager haves. Der tages forbehold for tastefejl, trykfejl, lagerstyrings fejl og prisændringer.

FORSENDELSE TIL UDLANDET

Alle forsendelser til udlandet indenfor Europa bliver leveret af GLS og sendes som en forsikret pakke, så den til hver en tid kan spores. Pakker til levering udenfor Europa sendes med den mest optimale kurerservice indenfor dette område. Denne service leveres af Link logistics, som samarbejder bredt med både FEDEX og UPS.

Almindelig Service i Europa tager ca. 4-5 hverdage.
Almindelig Service udenfor Europa tager ca. 5-7 hverdage.

Europa inkl. Færøerne og Island - 200 DKK
Nord- og Sydamerika - 325 DKK
Afrika, Asien, Mellemøsten og Grønland - 355 DKK
Øvrige verden - 385 DKK

 

TOLD OG MOMS

Bestiller du fra et EU-land betales der dansk moms, men ingen told efter reglerne om vares frie bevægelighed. Varer, som sendes fra Hallumdesign.com kan ikke sendes som en gave til lande uden for EU, i et forsøg på at unddrage sig lokal told og afgifter.
Bestiller du derimod fra et land udenfor EU, kan der blive påført lokale skatter og told, som vi ikke kan drages til ansvar for. Hvis dette er tilfældet vil du blive kontaktet af fragtfirmaet. Vær opmærksom på, at denne omstændighed kan forsinke forsendelsen en del, da varerne bliver holdt tilbage i tolden. Det er derfra dit ansvar at tage kontakt til fragtfirmaet og betale de påførte mer-omkostninger.

 

REKLAMATION OG FORTRYDELSESRET

Der er 14 dages ombytning og fortrydelsesret, som gælder fra den dag, du har modtaget varen. Fristen starter,  når du har afhentet pakken i pakkeshoppen.
Det er ikke nok at afvise at modtage pakken, hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Det skal meddeles til Hallum – pernille@hallumdesign.dk.
Udløber fristen på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaften, eller nytårsdag, udløber fristen den efterfølgende hverdag.

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage er opstået på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Ved reklamation, fejl og mangler eller ved udeblevne leverancer kontakt os da venligst direkte på telefon +45 23262094 eller via email: pernille@hallumdesign.dk

Når du ønsker at returnere, ombytte eller reklamere over en vare, bedes du returnere varen til:

Hallum Aps - Nøglegårdsvej 8 - 3540 Lynge - Danmark

Når du returnerer varen, bedes du angive en årsag til tilbagesendelsen, da det letter vores behandling og minimerer behandlingstiden. Hvis din faktura er bortkommet, bedes du oplyse dit kundenummer, og evt. dit ordrenummer, og ca. hvornår varen er købt.

 

BYTNING

Ønskes varen byttet til en anden vare eller størrelse/farve:
Skriv en mail til pernille@hallumdesign.dk, med besked om, hvad du gerne vil have i stedet for returvaren.
Vi svarer på e-mail, om vi har det, du ønsker at bytte til.
HUSK AT SKRIVE ORDRENUMMER UDEN PÅ RETURPAKKEN.
Du står selv for udgifterne i forbindelse med returnering af varen. Du bærer selv risikoen for varen, indtil den er i hænderne på os igen. Det betyder at forsvinder pakken eller bliver den beskadiget under returtransporten, hæfter du selv for varen.

Du skal sende returvaren som en almindelig pakke - Ikke på efterkrav og ikke "uden omdeling" - leveret på adressen:
Hallum Aps - Nøglegårdsvej 8 - 3540 Lynge - Denmark

 

FORTRYDELSE

Du kan fortryde et køb indenfor 14 dage, efter du har modtaget pakken.
Du kan godt fortryde dit køb, selv om varen er blevet brugt.
Du hæfter selv for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at teste den, som du ellers ville gøre i en fysisk butik.
Forringelsen af varens salgsmæssige værdi for Hallum vil blive modregnet i det beløb, du vil få tilbagebetalt.
Tilbagebetalings-beløbet sættes efter, hvad vi kan sælge returvaren for igen hos Hallum, og det er det beløb, du vil få retur.
Bemærk at bl.a. brug og slid mefører forringet salgsværdi ligesom lugt af f.eks. røg og mados samt snavs, hår og lignende også gør det.
Værdiforringelsen kan være op til 100%.
Hallum vurderer de modtagne varer i hvert enkelt tilfælde.
Udgifterne i forbindelse med returneringen af varen, som du har fortrudt, står du selv for.
Risikoen for at pakken forsvinder eller andet der sker undervejs, hæfter du selv for.
Hvis du fortryder dit køb, skal du sende en email til pernille@hallumdesign.dk.
Vi kan først tilbagebetale købesummen, når du har skrevet en utvetydig erklæring om din fortrydelse på mail, og vi har modtaget denne mail.
Når du har givet besked, ved henvendelse til Hallum om at du ønsker at bruge fortrydelses retten, har du yderligere 14 dage til at sende varen retur.

 
RETURPAKKER

Ved returpakker fra lande uden for EU:
Skriv uden på pakken, at det er en returvare - ellers opkræves told, som vi fratrækker beløbet, der returneres.
Originalfakturaen + det stemplede eksport papir skal vedhæftes i klar plastpose udenpå pakken.
Der opkræves til staten en registreringsafgift ved returpakker fra lande uden for EU. Denne afgift trækker vi fra beløbet, som returneres.



TILBAGEBETALING

Tilbagebetaling sker med samme betalingsmiddel, som du brugte ved det oprindelige køb.
Er ordren betalt med Visa Electron, MasterCard, m.fl., tager det ca. 1 uge fra vi har sendt pakken og hævet beløbet, til vi modtager betalingen fra Teller. Derfor returneres beløb betalt med disse kort først, når vi modtager betalingen fra Teller.


Vi glæder os til at betjene dig!

Persondata politik

PERSONLIGE OPLYSNINGER

For at du kan indgå en aftale med os via websitet, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer & E-mail-adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig samt give den bedst mulige service i fremtiden. Personoplysningerne registreres hos Hallum og opbevares i 5 år (i henhold til bogføringsloven). Herefter slettes oplysningerne. Når der indsamles indtastede personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

 

SIKKERHED

Betales der med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Vores internetbutik fungerer i samarbejde med bl.a. PBS (Pengeinstitutternes Betalings Systemer), og vi har beskyttet de data, der transporteres via nettet i forbindelse med køb, ved hjælp af SSL (Secure Socket Layer) kryptering.

Hverken Hallum eller andre har mulighed for at se dataene. Så længe du kigger rundt på vores hjemmeside for at finde gode tilbud og lækre produkter, er der ingen kryptering, men når du skal til at indtaste dine betalingsoplysninger, kreditkortnummer, udløbsdato mv. går du ind i et såkaldt "sikkert" område. I det sikre område er oplysningerne krypterede og dine oplysninger er dermed beskyttede.

Hos PBS bliver kreditkortoplysningerne valideret, dvs. det undersøges, om kortet f.eks. er spærret eller andet, der gør det ugyldigt. Hvis alt er i orden, gives der melding til dig som køber om, at din ordre er bekræftet.

Hallum modtager ingen oplysninger om dit kreditkortnummer og/eller udløbsdato, men får besked om, at et beløb er reserveret til Hallum til senere overførsel, når vi har ekspederet din ordre. Når bestillingen er sendt videre til DAO, overføres det reserverede beløb til vores konto hos PBS.